Een website in een noodzaak voor winkeliers en horeca... maar dan moet je er wel wat mee doen.
Wat dan en hoe? Twee uitdagingen bij het zinvol inzetten van de website als marketing-middel zijn: 1. Gevonden worden. 2. De klant naar de winkel trekken. Gevonden worden. Een website is geen op zichzelf staand doel. Die dient ervoor klanten op het web te laten weten wat u te bieden heeft en ze vervolgens dat product bij u te laten kopen. Maar op het web is het druk... heel druk. Dus moet een winkelier zelf zorgen dat zijn klanten naar de website (naar zijn nieuws en aanbiedingen) getrokken wordt. Dat kan door middel van social media maar ook nog directer via nieuwsbrieven. De klant wordt hierbij direct aangesproken. De winkelier moet als het ware een kring bouwen van geïnteresseerden (dat wordt ook wel HUB genoemd). De klant naar de winkel trekken. Deze geïnteresseerden moeten als VIP's behandeld worden... Via de nieuwsbrief krijgen zij korting en zijn ze de eersten die kennis maken met nieuwe producten en bijzondere diensten. Dus zorg voor een website en een nieuwsbrief die goed met elkaar combineren! Pas pagina's regelmatig aan en voer dezelfde acties in de nieuwsbrief als op de website en meld die ook op social media. En wilt u graag wat hulp daarbij? Dat doen wij!
0 Comments
|
SchrijverIk ben Karin Mollemans en werk sinds 1996 als stylist en visagist in de reclame-fotografie. Al die tijd heb ik ook zelf gefotografeerd en sinds een paar jaar ben ik bezig met het ontwikkelen van website, webshops en nieuwsbrieven. Dat begon met het vernieuwen van mijn eigen styling website... ik was meteen verkocht. Ik vind het de breedte van het medium met name erg interessant. Archief
October 2014
Categories |