Er bestaan verschillende theorieën over de lengte en opbouw van teksten op website. Het is belangrijk direct aan uw klant te schrijven. Daarvoor moet u weten wie uw klant/bezoeker is. Vaak helpt het een echte klant in gedachten te nemen.
Een bezoeker van uw website, is daar omdat hij iets zoekt, vaak is dat een oplossing voor een probleem of kennis over uw vakgebied. De be'zoek'er wil vooral vinden, dus juist niet zoeken. De informatie moet daarom eenvoudig te vinden zijn. De home pagina moet direct bij het probleem of de vraag van de bezoeker beginnen. Vervolgens geeft u in korte zinnen en gestructureerd weer hoe u daarvoor de oplossing biedt. Daardoor spreekt u de bezoeker direct aan. Voor meer diepgang betreffende een onderwerp kan de bezoeker een link volgen naar meer informatie. Hiermee voorkomt u dat de tekst te lang wordt en daardoor de lezer van tevoren ontmoedigd. Vaak willen we als we op internet iets zoeken even snel weten of we op de goede weg zijn. Een goede test is uw website te laten bezoeken door mensen die weinig van uw dienst of bedrijf weten en hun mening te vragen. Op die manier krijgt u een inzicht in hoe een bezoeker over uw website surft en wat u eventueel moet verbeteren.
0 Comments
|
SchrijverIk ben Karin Mollemans en werk sinds 1996 als stylist en visagist in de reclame-fotografie. Al die tijd heb ik ook zelf gefotografeerd en sinds een paar jaar ben ik bezig met het ontwikkelen van website, webshops en nieuwsbrieven. Dat begon met het vernieuwen van mijn eigen styling website... ik was meteen verkocht. Ik vind het de breedte van het medium met name erg interessant. Archief
October 2014
Categories |