Vroeger had een winkel klanten. Die klanten kwamen wat kopen als ze iets nodig hadden. En toen kwamen er meer winkels en moesten die winkels zorgen dat die klanten bij hen en niet bij de buurman kochten. En toen kwamen er marketeers die daarbij gingen helpen en er kwam meer geld en we ontdekten dat we behoeften van klanten konden creëren!
En toen kwam het internet... en online shops... en de concurrentie werd nog groter. En er kwam een crisis. En toen ontdekten de marketeers dat mensen geen zin meer hebben in reclame... ?!?!!! En toen kwamen er ineens liedjes en filmpjes en grapjes die iedereen zomaar met elkaar deelde. Samen met de eerdere ontdekking dat we graag aan anderen laten zien wie we zijn en dat een Merk daar heel geschikt voor is (er bestaat zelfs een dating site voor Apple bezitters !) kwam de oplossing: Maak je reclame zo leuk dat je mensen het met elkaar delen en je merk zo 'tof' dat je klanten fan worden van je merk.... dan verspreiden ze zelf jouw reclame en kopen ze vanzelf je producten!
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
SchrijverIk ben Karin Mollemans en werk sinds 1996 als stylist en visagist in de reclame-fotografie. Al die tijd heb ik ook zelf gefotografeerd en sinds een paar jaar ben ik bezig met het ontwikkelen van website, webshops en nieuwsbrieven. Dat begon met het vernieuwen van mijn eigen styling website... ik was meteen verkocht. Ik vind het de breedte van het medium met name erg interessant. Archief
October 2014
Categories |